De beste manieren om mood te boosten

      Geen reacties op De beste manieren om mood te boosten

Onze dagen zijn druk en veel van ons hebben weleens last van negatieve emoties. We voelen ons gestrest, zwaarmoedig, verdrietig of boos. Iedereen heeft hier soms last van maar het kan natuurlijk wel een negatieve invloed hebben op de productiviteit. Als je te vaak last hebt van negatieve gevoelens zul je daarvan de gevolgen merken in je relaties en professionele leven. Daarom is het zeer verstandig om stappen te nemen om je gemoedstoestand te verbeteren. Gelukkig zijn er heel veel dingen die je kunt doen om dit te bereiken. In dit artikel bespreken we de beste manieren om je mood te boosten.

Slaap

Als je erg druk bent en veel stress in je hoofd hebt zul je snel merken dat de kwaliteit van je slaap omlaaggaat. Maar niet genoeg hoge kwaliteit slaap krijgen is een van de snelste manieren om een slechtere gemoedstoestand te krijgen. Slechte slaap heeft een negatief effect op de hersenwerking. Er zijn verschillende manieren om betere slaap te krijgen zelfs als je last van stress hebt. Denk eraan om op tijd de lichten uit te doen en niet vlak voordat je gaat slapen naar verlichte schermen te kijken. Daarnaast kun je theedrinken en meditatieoefeningen doen voordat je in slaap valt.

Voeding

Een andere hele belangrijke invloed op je gemoedstoestand is het eten dat je nuttigt. Als je constant ongezonde voeding eet dan zul je heel snel merken dat je je slechter voelt, niet alleen lichamelijk maar ook mentaal. Veel mensen in onze moderne samenleving eten te veel suiker. Dit zorgt voor een constante piek in suiker waar je even heel veel energie hebt en daarna crash je en ben je uitgeput. Deze cirkel herhaalt zich. Het is daarom een goed idee om proberen te minderen in suiker zodat je energie meer gebalanceerd is. Toch zijn er wel snacks die je kunnen helpen je gemoedstoestand te verbeteren. Zo is chocolade kopen of bonbons kopen best een goed idee. Chocola heeft natuurlijk relatief veel suiker maar het heeft ook stofjes die specifieke hormonen activeren in het lichaam waardoor je je vrolijker voelt.

Ga een stukje wandelen

Een andere goede manier is door een stukje te gaan wandelen. Even frisse lucht halen, in daglicht met een beetje beweging erbij is al ontzettend effectief om je hersenen tot rust te brengen en je beter te voelen. Daarnaast kun je nog beter even met een vriend, vriendin of collega gaan wandelen want sociale contacten helpen ook enorm.