In veertig weken een klantenservice opleiding

Ben jij vriendelijk en help je graag mensen? Misschien is een klantenservice opleiding iets voor jou. De klantenservice opleiding is bedoeld voor mensen die graag in de klantenservice aan de slag willen. Je hebt hier niet altijd een opleiding voor nodig, maar het helpt zeker wel in het vinden van een baan. Je zal zeker een voorsprong hebben op andere kandidaten die geen klantenservice opleiding hebben gevolgd of geen ervaring hebben. Je kunt de klantenservice opleiding in 40 weken afronden. En tijdens die weken ga je één keer per week naar de klas.

Twee delen van de opleiding

Je zit dan drie uur in de klas om je wekelijkse les te volgen. Ook bestaat de klantenservice opleiding uit twee delen. De eerste dertig lessen of weken leer je alles over de administratief medewerker. Dit heb je nodig als basis om daarna nog tien weken gericht te leren over de klantenservice. Tijdens die laatste weken leer je bijvoorbeeld over gesprekstechnieken, over klachten afhandelen en klantgericht handelen. Maar ook over de commerciële werkomgeving, signalen van weerstand en commercieel onderhandelen.

Verschillende kanalen klantenservice

In de opleiding klantenservice leer je ook over de invulling van de functie. De medewerker klantenservice is namelijk niet alleen iemand die telefoneert. Wel is de telefoon de basis voor de functie en wordt dit kanaal het meest gebruikt. Maar de klantenservice kan bijvoorbeeld ook communiceren via social media kanalen. Dan moet je anders te werk gaan. Dit geldt ook voor de chat van een website of emailverkeer voor de klantenservice. Dit leer je allemaal in de klantenservice opleiding.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *